- Administrator danych.
- Administratorem danych jest SILESIAN LOGISTICS Sp. z o.o. z siedzibą pod adresem: 43-370-Szczyrk, ul. Beskidzka 90a. Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez w/w adres korespondencyjny, jak również poprzez adres e-mail: rodo@silesianlogistics.pl.
- Administrator przywiązuje szczególną wagę do poszanowania prywatności oraz zasad przetwarzania danych osobowych zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 2016 r.), zwanego dalej „RODO”.
- Administrator dba o to, aby dane były zbierane tylko w zakresie niezbędnym do wskazanego celu i przetwarzane tylko przez okres w jakim jest to niezbędne.
- Rodzaj danych osobowych
- Administrator przetwarza dane osobowe niezbędne do realizacji określonego celu przetwarzania, w szczególności: imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, adres korespondencyjny, numer telefonu, adres zamieszkania, które zostały przekazane w trakcie prowadzonej przez Administratora działalności.
- Podanie danych jest niezbędne do świadczenia usług oraz rozliczenia prowadzonej działalności. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne, jednakże w zależności od okoliczności odmowa udostępnienia danych lub żądanie ich usunięcia może uniemożliwić Administratorowi przekazywanie informacji o jego działalności oraz utrzymywanie kontaktu.
- Za pośrednictwem niniejszej strony internetowej dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody wyrażanej wprost przez Użytkownika. Zakres przetwarzanych danych osobowych jest zależny od formularzy dostępnych na stronie internetowej www.silesianlogistics.pl. Podczas wizyty na stronie internetowej, automatycznie zbierane są również informacje dotyczące wizyty Użytkownika np. adres IP, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego itp.
- Zakres i cele przetwarzania danych osobowych
- Współpraca z kontrahentami i klientami, w tym potencjalnymi klientami
- Administrator przetwarza dane osobowe w zakresie: imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, adres korespondencyjny, numer telefonu, adres zamieszkania, NIP, REGON, a w ściśle określonych przypadkach również: seria i numer prawa jazdy, dowodu osobistego oraz paszportu.Dane osobowe Administrator uzyskuje bezpośrednio od osoby, której one dotyczą, podmiotu, którego osoba fizyczna reprezentuje, ofert handlowych, z giełd transportowych, lub z rejestrów publicznych (KRS, CEIDG).
- Administrator przetwarza dane w celu:
- realizacji umów, zleceń transportowych- podstawa przetwarzania danych to działanie niezbędne do wykonania umowy z osobą, której dane dotyczą, tj. art. 6 ust. 1 pkt b) RODO;
- ochrony przed ewentualnymi roszczeniami- podstawa przetwarzania danych to działanie w uzasadnionym interesie administratora danych, którym jest ochrona przed ew. roszczeniami, tj. art. 6 ust. 1 pkt. f) RODO;
- realizacji obowiązków podatkowych i księgowych- podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. z ustawą o rachunkowości
- bieżącego kontaktu w związku z zawarciem lub wykonywaniem umowy, przedstawieniem oferty, przesłaniem zlecenia, odpowiedzi na pytania – podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. a) lub f) RODO;
- badania jakości świadczonych usług, w tym optymalizacji procesów obsługi, budowania wiedzy o Klientach, analizy finansowej Spółki – podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. a) lub f) RODO.
- Realizacja usług
W przypadku zbierania danych dla celów wykonania konkretnej umowy Administrator przekazuje osobie, której dane dotyczą informacje dotyczące przetwarzania jej danych (w tym zakres, cel i okres przechowania) w momencie zawierania umowy.
- Korespondencja i kontakt telefoniczny.
- Zakres i źródło danych.
Administrator przetwarza dane osobowe w zakresie: imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, adres korespondencyjny, numer telefonu. Dane osobowe Administrator uzyskuje bezpośrednio od osoby, której one dotyczą.
- Cele przetwarzania.
Administrator przetwarza dane w celu:
- prowadzenia korespondencji e-mailowej oraz tradycyjnej związanej z prowadzoną przez Administratora działalnością- podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit f) RODO;
- kontaktu telefonicznego związanego z prowadzoną przez Administratora działalnością, w tym informowaniu o usługach-podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit a) lub f) RODO;
- bieżącego kontaktu niezwiązanego z usługami świadczonymi na rzecz osób będących nadawcami korespondencji w celu rozwiązania lub sfinalizowania sprawy, której dotyczy korespondencja- podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit a) lub f) RODO;
- w innych prawnie uzasadnionych celach związanych z nawiązywaniem i utrzymywaniem kontaktów oraz tworzenie sieci kontaktów (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. a) lub f) RODO).
- Kontakt przez stronę
- Administrator przetwarza dane osobowe w zakresie: imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej. Dane osobowe Administrator uzyskał bezpośrednio od osoby, której one dotyczą poprzez formularz kontaktowy zamieszczony na stronie www.silesianlogistics.pl.
- Administrator przetwarza dane w celu odpowiedzi na pytania przesłane przez formularz kontaktowy- podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
- Okres przechowywania danych
Administrator będzie przetwarzać dane osobowe przez okres niezbędny do wypełnienia celu, w jakim zostały zebrane :
- współpraca z kontrahentami i klientami, w tym potencjalnymi klientami: przez okres niezbędny do wykonania umowy, a także przez okres przedawnienia roszczeń z umowy. W przypadku przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora – dane będą przetwarzane przez okres umożliwiający realizację tego interesu lub do zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych.
- korespondencja i kontakt telefoniczny: przez okres niezbędny do realizacji celu kontaktu oraz w okresie utrzymywania bieżących relacji, w tym wymiany korespondencji, a po ustaniu tej relacji przez okres 3 lat. W przypadku przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora – dane będą przetwarzane przez okres umożliwiający realizację tego interesu lub do zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych.
- kontakt przez stronę: w okresie utrzymywania bieżących relacji, w tym wymiany korespondencji, a po ustaniu tej relacji przez okres 3 lat.
Okres przetwarzania może być przedłużony w granicach prawa w przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych niezbędne jest do dochodzenia lub obrony przed roszczeniami. Po okresie przetwarzania dane będą usuwane lub zanonimizowane.
- Odbiorcy danych
W związku z prowadzoną przez Administratora działalnością w zakresie w jakim jest to niezbędne dane osobowe mogą zostać przekazane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności:
- podmiotom bezpośrednio zaangażowane w realizację zleceń transportowych,
- podmiotom świadczącym usługi księgowe,
- podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską,
- bankom, w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń,
- dostawcy usług hostingowych,
- dostawcom chmur obliczeniowych (m.in. FireUp Software sp. z o. o., Google Inc.),
- dostawcom platformy TRANS.EU,
- dostawcom systemu do fakturowania,
- podmiotom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych i sprzętu,
- organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, celem wykonania ciążących na Administratorze obowiązków,
- innym podmiotom w zakresie w jakim Administrator będzie do tego zobowiązany przepisami prawa.
- Przekazywanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy
Przetwarzane dane osobowe mogą być przekazane do państwa nienależącego do Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub organizacji międzynarodowej w rozumieniu RODO, w ramach powierzenia przetwarzania danych osobowych lub udostępnienia na mocy przepisów prawa, przy czym, zawsze przy spełnieniu jednego z warunków:
- Komisja Europejska stwierdziła, że to państwo trzecie lub organizacja międzynarodowa zapewnia odpowiedni stopień ochrony danych osobowych, zgodnie z art. 45 RODO,
- państwo trzecie lub organizacja międzynarodowa zapewnia odpowiednie zabezpieczenia i obowiązują tam egzekwowalne prawa osób, których dane dotyczą i skuteczne środki ochrony prawnej, zgodnie z art. 46 RODO,
- zachodzi przypadek, o którym mowa w art. 49 ust. 1 akapit drugi RODO.
- Prawa osób, których dane dotyczą.
Przetwarzanie danych osobowych w ramach świadczenia usług uregulowane jest w przepisach prawa lub umowach zawieranych z klientami. Z zastrzeżeniem sytuacji określonych w przepisach prawa osobom, których dane dotyczą przysługują:
- prawo dostępu do treści swoich danych,
- prawo do sprostowania niezgodności lub błędów w przetwarzanych danych lub ich uzupełnienia,
- prawo do informacji o przetwarzanych danych, w tym o celach podstawach przetwarzania,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, o ile przetwarzanie jest dokonywane na podstawie zgody,
- prawo do przenoszenia danych osobowych,
- prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania w celach marketingowych, albo w oparciu o prawnie uzasadniony interes Administratora,
- prawo do skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa, w tym RODO.
- Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Dane osobowe nie są wykorzystywane w celu zautomatyzowanego podejmowania decyzji (w tym w formie profilowania).
- Zabezpieczenie danych osobowych.
Administrator danych oświadcza, że stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzania danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych, a w szczególności zabezpiecza dane osobowe Użytkowników przed ich utratą, niewłaściwym wykorzystaniem, bezprawnym przetwarzaniem czy modyfikacją. Dostęp do danych osobowych mają wyłącznie osoby upoważnione do ich przetwarzania oraz zobowiązane do zachowania tych danych w poufności.
W przypadku zmiany obowiązującej polityki prywatności, wprowadzone zostaną w jej treści odpowiednie modyfikacje.