Niniejsza Polityka Prywatności określa:

  1. zasady przechowywania i dostępu do informacji na urządzeniach Użytkownika za pomocą plików Cookies, służących realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną żądanych przez Użytkownika
  2. zasady, na jakich przetwarzane są dane osobowe oraz omówienie podstawowych praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych

I. Definicje

  1. Administrator – oznacza SILESIAN LOGISTICS Sp. z o.o. z siedzibą pod adresem: 43-370 Szczyrk, ul. Beskidzka 90 a, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku-Białej VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS: 0000961572, REGON: 521529013, NIP: PL 9372742300, która świadczy usługi drogą elektroniczną oraz przechowuje i uzyskuje dostęp do informacji na urządzeniach Użytkownika.
  2. Cookies – oznacza dane informatyczne, w szczególności niewielkie pliki tekstowe, zapisywane i przechowywane na urządzeniach, za pośrednictwem których Użytkownik korzysta ze strony internetowej www.silesianlogistics.pl
  3. Cookies Administratora – oznacza Cookies zamieszczane przez Administratora, związane ze świadczeniem usług droga elektroniczną przez Administratora za pośrednictwem strony internetowej www.silesianlogistics.pl
  4. Cookies Zewnętrzne – oznacza Cookies zamieszczane przez partnerów Administratora, za pośrednictwem strony internetowej www.silesianlogistics.pl
  5. Urządzenie – oznacza elektroniczne urządzenie za pośrednictwem, którego Użytkownik uzyskuje dostęp do strony internetowej www.silesianlogistics.pl
  6. Użytkownik – oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną.

II. Rodzaje wykorzystywanych Cookies.

  1. Stosowane przez Administratora Cookies są bezpieczne dla Urządzenia Użytkownika. W szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do Urządzeń Użytkowników wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego. Pliki te pozwalają zidentyfikować oprogramowanie wykorzystywane przez Użytkownika i dostosować stronę internetową www.silesianlogistics.pl indywidualnie każdemu Użytkownikowi. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny z której pochodzą, czas przechowywania ich na Urządzeniu oraz przypisaną wartość.
  2. Administrator wykorzystuje dwa typy plików cookies:
    1. cookies sesyjne: przechowywane są na Urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki. Zapisane informacje są wówczas trwale usuwane z pamięci Urządzenia. Mechanizm cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z Urządzenia Użytkownika;
    2. cookies trwałe: przechowywane są na Urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu ich skasowania. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie Urządzenia nie powoduje ich usunięcia z Urządzenia Użytkownika. Mechanizm cookies trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z Urządzenia Użytkownika.
  3. Użytkownik ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików cookies do swojego Urządzenia. W przypadku skorzystania z tej opcji korzystanie ze strony internetowej www.silesianlogistics.pl będzie możliwe, poza funkcjami, które ze swojej natury wymagają plików cookies.

III. Cele w jakich wykorzystywane są Cookies.

  1. Mechanizm Cookies nie jest wykorzystywany do pozyskiwania jakichkolwiek informacji o użytkownikach serwisu ani śledzenia ich nawigacji. Pliki Cookies stosowane w stronie internetowej www.silesianlogistics.pl nie przechowują żadnych danych osobowych ani innych informacji zebranych od użytkowników.
  2. Administrator wykorzystuje Cookies Własne w następujących celach:
    1. Konfiguracji strony internetowej:
      1. optymalizacja korzystania ze strony internetowej www.silesianlogistics.pl
      2. rozpoznania urządzenia Użytkownika strony internetowej www.silesianlogistics.pl i dostosowanie jej do jego indywidualnych potrzeb
      3. zapamiętania ustawień wybranych przez Użytkownika i personalizacji interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik.
    2. Realizacji procesów niezbędnych dla pełnej funkcjonalności stron internetowych.

      Optymalizacja korzystania ze strony internetowej www.silesianlogistics.pl, w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać podstawowe parametry Urządzenia Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb.

    3. Analiz i badań oraz audytu oglądalności

      Tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy strony internetowej www.silesianlogistics.pl z niej korzystają, co umożliwia doskonalenie ich struktury i zawartości.

    4. Zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności strony internetowejwww.silesianlogistics.pl.
  3. Administrator wykorzystuje Cookies Zewnętrzne w następujących celach:
    1. zbierania ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych: Google Analytics [administrator cookies: Google Inc. z siedzibą w USA]
  4. Na stronie internetowej www.silesianlogistics.pl znajdują się wtyczki do udostępniania treści ze strony internetowej do serwisów: Facebook.com, Instagram.com oraz Linkedin.com.

IV. Możliwości określenia warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu przez Cookies.

  1. Użytkownik może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki Cookies do Urządzenia Użytkownika. Zmiany ustawień Użytkownik może dokonać za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub za pomocą konfiguracji usługi. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o każdorazowym zamieszczeniu Cookies na urządzeniu Użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  2. Użytkownik może w każdej chwili usunąć pliki Cookies korzystając z dostępnych funkcji w przeglądarce internetowej, której używa.

V. Ochrona danych osobowych.

  1. Administrator danych.
    1. Administratorem danych jest SILESIAN LOGISTICS Sp. z o.o. z siedzibą pod adresem: 43-370-Szczyrk, ul. Beskidzka 90a. Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez w/w adres korespondencyjny, jak również poprzez adres e-mail: rodo@silesianlogistics.pl.
    2. Administrator przywiązuje szczególną wagę do poszanowania prywatności oraz zasad przetwarzania danych osobowych zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 2016 r.), zwanego dalej „RODO”.
    3. Administrator dba o to, aby dane były zbierane tylko w zakresie niezbędnym do wskazanego celu i przetwarzane tylko przez okres w jakim jest to niezbędne.
  2. Rodzaj danych osobowych
    1. Administrator przetwarza dane osobowe niezbędne do realizacji określonego celu przetwarzania, w szczególności: imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, adres korespondencyjny, numer telefonu, adres zamieszkania, które zostały przekazane w trakcie prowadzonej przez Administratora działalności.
    2. Podanie danych jest niezbędne do świadczenia usług oraz rozliczenia prowadzonej działalności. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne, jednakże w zależności od okoliczności odmowa udostępnienia danych lub żądanie ich usunięcia może uniemożliwić Administratorowi przekazywanie informacji o jego działalności oraz utrzymywanie kontaktu.
    3. Za pośrednictwem niniejszej strony internetowej dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody wyrażanej wprost przez Użytkownika. Zakres przetwarzanych danych osobowych jest zależny od formularzy dostępnych na stronie internetowej www.silesianlogistics.pl. Podczas wizyty na stronie internetowej, automatycznie zbierane są również informacje dotyczące wizyty Użytkownika np. adres IP, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego itp.
  3. Zakres i cele przetwarzania danych osobowych
    1. Współpraca z kontrahentami i klientami, w tym potencjalnymi klientami
      1. Administrator przetwarza dane osobowe w zakresie: imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, adres korespondencyjny, numer telefonu, adres zamieszkania, NIP, REGON, a w ściśle określonych przypadkach również: seria i numer prawa jazdy, dowodu osobistego oraz paszportu.Dane osobowe Administrator uzyskuje bezpośrednio od osoby, której one dotyczą, podmiotu, którego osoba fizyczna reprezentuje, ofert handlowych, z giełd transportowych, lub z rejestrów publicznych (KRS, CEIDG).
      2. Administrator przetwarza dane w celu:
        • realizacji umów, zleceń transportowych- podstawa przetwarzania danych to działanie niezbędne do wykonania umowy z osobą, której dane dotyczą, tj. art. 6 ust. 1 pkt b) RODO;
        • ochrony przed ewentualnymi roszczeniami- podstawa przetwarzania danych to działanie w uzasadnionym interesie administratora danych, którym jest ochrona przed ew. roszczeniami, tj. art. 6 ust. 1 pkt. f) RODO;
        • realizacji obowiązków podatkowych i księgowych- podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. z ustawą o rachunkowości
        • bieżącego kontaktu w związku z zawarciem lub wykonywaniem umowy, przedstawieniem oferty, przesłaniem zlecenia, odpowiedzi na pytania – podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. a) lub f) RODO;
        • badania jakości świadczonych usług, w tym optymalizacji procesów obsługi, budowania wiedzy o Klientach, analizy finansowej Spółki – podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. a) lub f) RODO.
    2. Realizacja usług

      W przypadku zbierania danych dla celów wykonania konkretnej umowy Administrator przekazuje osobie, której dane dotyczą informacje dotyczące przetwarzania jej danych (w tym zakres, cel i okres przechowania) w momencie zawierania umowy.

    3. Korespondencja i kontakt telefoniczny.
      1. Zakres i źródło danych.

        Administrator przetwarza dane osobowe w zakresie: imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, adres korespondencyjny, numer telefonu. Dane osobowe Administrator uzyskuje bezpośrednio od osoby, której one dotyczą.

      2. Cele przetwarzania.

        Administrator przetwarza dane w celu:

        • prowadzenia korespondencji e-mailowej oraz tradycyjnej związanej z prowadzoną przez Administratora działalnością- podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit f) RODO;
        • kontaktu telefonicznego związanego z prowadzoną przez Administratora działalnością, w tym informowaniu o usługach-podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit a) lub f) RODO;
        • bieżącego kontaktu niezwiązanego z usługami świadczonymi na rzecz osób będących nadawcami korespondencji w celu rozwiązania lub sfinalizowania sprawy, której dotyczy korespondencja- podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit a) lub f) RODO;
        • w innych prawnie uzasadnionych celach związanych z nawiązywaniem i utrzymywaniem kontaktów oraz tworzenie sieci kontaktów (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. a) lub f) RODO).
    4. Kontakt przez stronę
      1. Administrator przetwarza dane osobowe w zakresie: imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej. Dane osobowe Administrator uzyskał bezpośrednio od osoby, której one dotyczą poprzez formularz kontaktowy zamieszczony na stronie www.silesianlogistics.pl.
      2. Administrator przetwarza dane w celu odpowiedzi na pytania przesłane przez formularz kontaktowy- podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
  4. Okres przechowywania danych

    Administrator będzie przetwarzać dane osobowe przez okres niezbędny do wypełnienia celu, w jakim zostały zebrane :

    1. współpraca z kontrahentami i klientami, w tym potencjalnymi klientami: przez okres niezbędny do wykonania umowy, a także przez okres przedawnienia roszczeń z umowy. W przypadku przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora – dane będą przetwarzane przez okres umożliwiający realizację tego interesu lub do zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych.
    2. korespondencja i kontakt telefoniczny: przez okres niezbędny do realizacji celu kontaktu oraz w okresie utrzymywania bieżących relacji, w tym wymiany korespondencji, a po ustaniu tej relacji przez okres 3 lat. W przypadku przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora – dane będą przetwarzane przez okres umożliwiający realizację tego interesu lub do zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych.
    3. kontakt przez stronę: w okresie utrzymywania bieżących relacji, w tym wymiany korespondencji, a po ustaniu tej relacji przez okres 3 lat.

    Okres przetwarzania może być przedłużony w granicach prawa w przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych niezbędne jest do dochodzenia lub obrony przed roszczeniami. Po okresie przetwarzania dane będą usuwane lub zanonimizowane.

  5. Odbiorcy danych

    W związku z prowadzoną przez Administratora działalnością w zakresie w jakim jest to niezbędne dane osobowe mogą zostać przekazane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności:

    1. podmiotom bezpośrednio zaangażowane w realizację zleceń transportowych,
    2. podmiotom świadczącym usługi księgowe,
    3. podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską,
    4. bankom, w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń,
    5. dostawcy usług hostingowych,
    6. dostawcom chmur obliczeniowych (m.in. FireUp Software sp. z o. o., Google Inc.),
    7. dostawcom platformy TRANS.EU,
    8. dostawcom systemu do fakturowania,
    9. podmiotom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych i sprzętu,
    10. organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, celem wykonania ciążących na Administratorze obowiązków,
    11. innym podmiotom w zakresie w jakim Administrator będzie do tego zobowiązany przepisami prawa.
  6. Przekazywanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy

    Przetwarzane dane osobowe mogą być przekazane do państwa nienależącego do Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub organizacji międzynarodowej w rozumieniu RODO, w ramach powierzenia przetwarzania danych osobowych lub udostępnienia na mocy przepisów prawa, przy czym, zawsze przy spełnieniu jednego z warunków:

    1. Komisja Europejska stwierdziła, że to państwo trzecie lub organizacja międzynarodowa zapewnia odpowiedni stopień ochrony danych osobowych, zgodnie z art. 45 RODO,
    2. państwo trzecie lub organizacja międzynarodowa zapewnia odpowiednie zabezpieczenia i obowiązują tam egzekwowalne prawa osób, których dane dotyczą i skuteczne środki ochrony prawnej, zgodnie z art. 46 RODO,
    3. zachodzi przypadek, o którym mowa w art. 49 ust. 1 akapit drugi RODO.
  7. Prawa osób, których dane dotyczą.

    Przetwarzanie danych osobowych w ramach świadczenia usług uregulowane jest w przepisach prawa lub umowach zawieranych z klientami. Z zastrzeżeniem sytuacji określonych w przepisach prawa osobom, których dane dotyczą przysługują:

    1. prawo dostępu do treści swoich danych,
    2. prawo do sprostowania niezgodności lub błędów w przetwarzanych danych lub ich uzupełnienia,
    3. prawo do informacji o przetwarzanych danych, w tym o celach podstawach przetwarzania,
    4. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
    5. prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, o ile przetwarzanie jest dokonywane na podstawie zgody,
    6. prawo do przenoszenia danych osobowych,
    7. prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania w celach marketingowych, albo w oparciu o prawnie uzasadniony interes Administratora,
    8. prawo do skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa, w tym RODO.
  8. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji

    Dane osobowe nie są wykorzystywane w celu zautomatyzowanego podejmowania decyzji (w tym w formie profilowania).

  9. Zabezpieczenie danych osobowych.

    Administrator danych oświadcza, że stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzania danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych, a w szczególności zabezpiecza dane osobowe Użytkowników przed ich utratą, niewłaściwym wykorzystaniem, bezprawnym przetwarzaniem czy modyfikacją. Dostęp do danych osobowych mają wyłącznie osoby upoważnione do ich przetwarzania oraz zobowiązane do zachowania tych danych w poufności.

VI. Odnośniki do innych stron.

Strona internetowa www.silesianlogistics.pl zawiera odnośniki do innych stron WWW. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za zasady zachowania prywatności obowiązujące na tych stronach. Po przejściu na wspomniane strony należy zapoznać się z polityką prywatności lub polityką cookies danego serwisu internetowego.

VII. Zmiany.

W przypadku zmiany obowiązującej polityki prywatności, wprowadzone zostaną w jej treści odpowiednie modyfikacje.